برگزاری اولین جلسه شورای مدرسان پردیس حکیم فردوسی در سال تحصیلی 1401-140
دوشنبه 22 شهریور ساعت 11 – برگزاری جلسه بصورت حضوری و مجازی در سالن کارگروه پردیس حکیم فردوسی البرز و در بستر سامانه SKYROOM - تعداد شرکت کنندگان: 43 نفر
اولین جلسه شورای مدرسان پردیس حکیم فردوسی در روز دوشنبه ۲۲ شهریورماه راس ساعت ۱۱ آغاز گردید در ابتدای جلسه پس از طرح موضوعات و مسائل آموزشی و تربیتی از سوی معاونت آموزشی، مدیران محترم گروه های آموزشی، سرکار خانم دکتر مهدوی و آقای دکتر نظری انتظارات آموزشی خود از استادان را مطرح نمودند که مشارکت دهی به دانشجویان، رعایت سرفصل ها و هماهنگی با استادان هم درس از مهمترین موارد آن انتظارات بود.
حجت الاسلام و المسلمین حاج آقای صاحب الامری در این جلسه توصیه ها و سفارش هایی برای رعایت در کلاس ها ارائه نمودند که از آن توصیه ها می توان به نوشتن تجربیات حرفه ای، تقویت روحیه پرسشگری در دانشجویان و پاسخ مناسب به سؤالات آنان، رعایت اصل حریت و احترام به استقلال فردی دانشجویان، رعایت نظم و داشتن برنامه از سوی استادان و در نهایت توجه به علاقه ها و استعدادهای دانشجویان اشاره نمود.
سپس دکتر احدزاده سرپرست پردیس های استان البرز، ضمن تقدیر از زحمات مدیران گروه و کارکنان حوزه آموزش در تمهید مقدمات آغاز سال تحصیلی، بر هماهنگی بین استادان دروس مشترک، استفاده از ظرفیت استادان در هر دو پردیس، ضبط جلسات درس و برگزاری با کیفیت کارورزی تأکید نمودند. ایشان اعلام کردند نیمسال اول تحصیلی همچون نیم سال گذشته مجازی بوده و امیدواریم بتوانیم از ظرفیت فضای مجازی و سامانه یادگیری الکترونیکی برای تحقق اهداف تربیت معلم به طور اثربخش استفاده نماییم.
در ادامه دکتر گرمابی معاون آموزشی ضمن تشریح رویکرد های تدریس که شامل رویکردهای مدیریتی، تسهیلگری و رهایی بخش بود از استادان پردیس درخواست نمودند منطق و چرایی رویکردهای تدریس خود را در ابتدای ترم به دانشجویان تشریح نمایند. چرا که اقناع دانشجو معلمان عنوان بزرگسال در آموزش های مربوط به بزرگسالان و آندراگوژی اهمیت زیادی دارد. سپس بر تفاوت نسل ها و رعایت اصول معلمی در تربیت دانشجو معلمان و مراقبت از آنان با توجه به موقعیتهای فرهنگی اجتماعی دانشجو معلمان تأکید نمودند.
همچنین برگزاری کلاس ها در سامانه LMS، ضبط جلسات، ثبت حضور و غیاب در سامانه گلستان، دیدن فیلم های آموزشی نحوه کار کردن با سامانهLMS ، بررسی ارتباط عمودی و افقی دروس در مجموعه ۱۵۰ واحدی درس ها، تفاوت سرفصل های مصوب ۱۳۹۹ با سرفصل های ۱۳۹۵ در رشته آموزش ابتدایی، عدم جابجایی زمان کلاس ها بدون اطلاع واحد آموزش، تحویل مدارک و امضای قراردادهای حق التدریس حداکثر تا ۱۰ مهر ماه از مهم ترین مواردی بودند که مورد اشاره قرار گرفتند.
در پایان جناب آقای خوانساری و آقای عباسپور به ترتیب مسئولان محترم واحدهای حراست و نظارت ضمن تقدیر از از زحمات استادان و کارکنان بر ضبط جلسات درس و استفاده از سامانه LMS تأکید نمودند. این جلسه با سفارش قرآنی آقای انصاری استاد مدعو پردیس به پایان رسید.